רק לאחרונה נעצר מורה בחשד לפדופיליה, וכעת סערה נוספת עומדת לטלטל את מערכת החינוך הפעם בתיכון “אשל הנשיא”. בשבוע שעבר הופצו פרסומים ברשתות החברתיות בהן נטען כי בתיכון אשל הנשיא מלמד מורה שנוהג להטריד מינית את תלמידיו במשך שנים. תלמיד לשעבר בתיכון שנחשף לפוסט החליט להתוודות על מעשיו לכאורה של המורה, ובעקבותיו החליטו להיחשף עוד מספר צעירים, שלטענתם גם נפלו קורבן למעלליו של המורה, חוויות קשות שהבינו את חומרתן כעבור זמן רב לאחר סיום לימודיהם. מה זאת אומרת מיוחד?

“הוא היה מייצר קשרים מעבר לשעות הלימודים, בין אם זה טלפוני, או ברשתות החברתיות, או קשר של פנים מול פנים בהפסקות”.

נכווית באופן אישי?

“מקרה אישי שנחרט בזכרוני הוא שיחות אישיות בין השיעורים וההפסקות שהיינו יושבים בחוץ. בהתחלה אלה היו שיחות שגרתיות, ‘מה קורה?’, ‘מה נשמע?’, כדי לפתח קשר מסוים. לאחר מכן השיחות גלשו לפסים מיניים עם שאלות כמו “מה האורך של הזין שלך? כמה פעמים אתה מאונן ביום? על מה אתה מאונן? עם מי אתה שוכב?”. אני זוכר לפחות חמש פעמים בהן זה קרה”.

לדבריו, “הוא היה מאחר לשיעורים כדי להמשיך את השיחות. היה אפילו מקרה שהיה צלצול לסיום ההפסקה ואמרתי לו שיש שיעור. בתגובה הוא אמר לי ‘לא זה בסדר אנחנו יכולים להתעכב עוד קצת'”.

השיחות גלשו גם למגע פיזי?

“לא שאני יודע, היה שיח בנושאים שקשורים למין אבל לא רמיזות מיניות או הזמנות לבית שלו. מדובר בבן אדם מאוד מתוחכם שיודע את החוקים בגלל תחום ההוראה שלו”.

לא הרגשתם שזה משהו חריג? למה אתם פותחים את זה רק עכשיו?

“באותו גיל התמימות משחקת. היום אני מבין כמה זה חמור, אני די כועס על עצמי ש-11 שנה לא פתחתי את הפה. במיוחד שכל כך הרבה תלמידים עברו אצלו בידיים”.

לדבריו “מדובר במורה מאוד מוערך בקרב התלמידים, בגלל זה אף אחד עד היום לא מדבר על זה. מדובר בעשרות שנפגעו ממנו שאני מכיר ושמעתי עליהם, אותו סיפור, אותן שאלות”.

“טוב בשביל המורה שהסיפור התפוצץ עכשיו”, טוען אייל, “בשבילו יצא טוב שהסיפור התפוצץ יום לפני החופש הגדול, הוא עכשיו יתעסק בלכבות שריפות ולא להראות את הפרצוף שלו בבית ספר”.

עידו, (שם בדוי) נפל קורבן למעשיו לכאורה של אותו מורה. “הייתה מערכת שמורה היה קורא לתלמידים לשיחות אישיות. היום אני מזהה את זה כהטרדה. זה כוון לבנים לא לבנות. אלה שיחות שהיו מתחילות כגישוש, עם שאלות לא לעניין”.

ומה היה בשיחות האלו?

“הוא היה שואל למשל ‘מה אתה עושה עם חברה שלך? באיזו תדירות? איך היא? מנסה להגיע לתיאורים ממש גרפיים. היה שואל תלמידים על הגודל של מה שיש להם בין הרגליים, הוא שאל אותי למי יש יותר גדול ואיך אני מרגיש עם זה, מה אני עושה איתו, באיזו תדירות, על מי אני חושב כשאני עושה את זה, מה יצא לי לעשות, דברים כאלה”.

למה בחרת לפתוח את זה אחרי כל השנים?

“אני יודע שזה ממשיך גם היום, ניגשו אליי השבוע אנשים שזיהו אותי מהפוסט ושאלו אותי ‘למה כתבת את הדברים האלה?’, עניתי להם ושאלתי אם המורה הזה מדבר איתם על הנושאים האלה והם אמרו שכן. התלמידים שלו תומכים בו, הם לא מבינים שזה לא בסדר”.

עוד הוסיף: “בהתחלה זה היה נראה לי נחמד ומגניב, אבל בשלב מסוים זה הפך לא נעים והפסקתי לשתף עם זה פעולה. הוא לא לחץ, לא נגע לא כלום. אבל הדברים האלה צפים ואני יודע בוודאות שזה קורה גם היום. אני לא הייתי רוצה שהוא יתקרב לילדים”.

ממשרד החינוך נמסר כי “על רקע המידע אשר עלה ברשתות החברתיות, הגיש בית הספר  תלונה במשטרה ולפיכך הנושא מצוי בחקירה. בנוסף, על רקע פרסום מכתב הבוגרים, המנהל יעביר את המידע למשטרה. עוד הדגישו במשרד החינוך כי “תלונת מנהל הכפר במשטרה נעשתה כדי שהמשטרה תבחן את הנושא וכאמור לעיל המנהל העביר את כל המידע שבידיו”.