אדם שבא לפגוש ילד ותבע 100,000 ש”ח, כמה קיבל?

תבע את אבי דוביצקי על 100,000 ש"ח ונאשר עם חור גדול בכיס.

צעיר בן 28 הכיר ילד באתר שמיועד לבני 18 פלוס. הוא פנה אל הילד, שהיה עם תמונת פרופיל של נער, הם התכתבו קצת על עצמם ומהר מאוד הצעיר יזם שיחה מינית ואפילו מפגש מיני עם הילד, למרות שידע בוודאות שהוא בן 14. הצעיר רכב כ 45 דקות על אופניו ביום חורפי וכשהגיע למפגש, נלכד על ידי צוות נתפסו על חם. השיחה שניהלתי עם הצעיר הועברה בשידור חי בפייסבוק והצעיר התנצל מול המצלמה וביקש סליחה על מעשיו. בינתיים הוזמנה משטרה וכשהגיעה לאחר שראתה את הראיות עיכבה את הצעיר לחקירה. לאחר מספר שבועות, הצעיר הגיש נגדי תביעה על לשון הרע באמצעות עורך הדין ג.צ מת”א על מאה אלף ש”ח. בתביעה הצעיר טען שהוא נרדף על רקע נטייתו המינית ושהוא הוטרד מינית. מרבית כתב התביעה היה פרי דמיון והמצאות שלו ושל עורך דינו. הגשתי כתב הגנה ובין השאר ביקשתי שיציג את חקירתו במשטרה. השופט אודי האקר שדן בתיק, הבין שיש לו עסק עם עורך דין שלא מכיר את חוק איסור לשון הרע והורה למשטרה למסור לו העתק מהחקירה. 

לאחר שנחשף דו”ח החקירה, היה כבר ברור שהתביעה היא למעשה רצף של שקרים ובדיות שאף אחת מהן לא מתיישבת עם המציאות ומה שקרה באמת. לאחר מספר דיונים והסבר חוזר מצד השופט לצעיר מה יקרה אם הטענות שלו לא יתקבלו ומה המשמעות של פסק דין כזה (שהוא פדופיל), הצעיר ועורך דינו הכושל חזרו בהם מהתביעה. במסגרת הסכם הפשרה שאישר השופט הצעיר ועורך הדין שלו חזרו בהם מכל הטענות שטענו בכתב התביעה ואני הסכמתי מתוך רחמים שהפרטים שלו יישארו חסויים והסרטון שבו הוא נראה מגיע לפגישה עם קטין לא יועלו חזרה לפייסבוק. בתביעה יוצגתי פרו בונו על ידי עו”ד תומר מ. ישראל מחיפה. 

מדובר במקרה שני מסוגו בו תביעת לשון הרע שהוגשה על ידי פדופיל נגד פרסום שעשיתי התבררה לגופה. גם המקרה הראשון היה הפסד מוחץ לעו”ד ג.צ, מייצג הפדופילים. מדובר בצעיר אחר בשם ניב אביטל שהגיש תביעה (ת”א 42937/11/17) נגד אסתר חזן ששיתפה פוסט שלי בו פרסמתי שהוא הגיע לפגישה עם קטינה בת 13 במטרה לקיים איתה יחסי מין. ניב, שלא הקשיב להמלצות של השופט אלי ברנד, הפסיד. השופט עיין בתיק חקירת המשטרה של ניב וקבע שהוא באמת התכתב ובא לקיים יחסי מין עם קטינה ודחה את התביעה שהפרסום על מה שעשה ניב אביטל נעשה במטרה להזהיר את הציבור והיום אסתר חזן העלה לאויר אתר אינטרנט ובו סיפרה על הסיוט שעברה מול ניב אביטל.  את אסתר ייצג בתיק פרו בונו עו”ד יובל חרש מרשל”צ.  

לפני שאתם ממהרים להגיש תביעה כנגד דוביצקי : בית המשפט שם סוף לתביעות שהוגשו באופן בלעדי על ידי עורך דין שאיננו בקאי בחוק איסור לשון הרע. כאמור אותו עורך דין בעצמו נתבע ע”י אדם שפירסם עליו שהוא נוכל ועומד מאחורי עוקץ נדל”ן מתוחכם, הפסיד וננזף ע”י השופט שדן בתיק, ושילם מכיסו הפרטי עשרות אלפי שקלים פיצוי. 

תביעות של אנשים שנתפס על חם מלאים תיאוריות של עורך הדין ואינם מבוססים על נתונים אמיתיים. למשל, התובע טען כי הוא נרדף על רקע נטיה מינית, ובתגובה הוגשה לבית המשפט רשימה של 400 תלונות שהוגשו למשטרה כנגד גברים שהטרידו ילדות. כאמור גם טענה זו נדחתה, והתובע חזר בו מהתביעה. זכרו, לפני שמגישים תביעת לשון הרע, צריך לבדוק האם יש לאדם שאתם תובעים הגנות לפי החוק. אמת בפרסום, גם שזה לא נעים שאחרים יגילו, (כמו מפגש עם ילד למטרת מין) איננו מקנה זכות לקבל פיצוי כספי.  מומלץ להתיעץ עם כמה עורכי דין ולראות הצלחות מוצקות בתביעות דומות, ולא פסקי דין שניתנו בהעדר המצאה כדין או בהעדר הגנה.

אבי דוביצקי אמת דיברתי זה לא לשון הרע
אבי דוביצקי אמת דיברתי זה לא לשון הרע

 אם אתם רוצים לפרסם על פדופיל באזור שלכם או שוקלים להגיש כנגד אבי דוביצקי תביעת לשון הרע ומפחדים כדאי לכם לקרוא את המאמר שכתב תומר ישראל בנושא.

אבי דוביצקי
אבי דוביצקי מדבר עם צעיר שנתפס על חם בפתח ביתו של ילד
אבי דוביצקי בית משפט דחה את הטענות המופרכות
אבי דוביצקי בית משפט דחה את הטענות המופרכות
אבי דוביצקי
עו"ד תומר ישראל ייצג את אבי דוביצקי בתביעות של לשון הרע וזכה
עו"ד תומר ישראל ייצג את אבי דוביצקי
עו"ד תומר ישראל ייצג את אבי דוביצקי בתביעות של לשון הרע וזכה
אבי דוביצקי, זה לא לשון הרע שהכל אמת, לכידה של כפיר רוטשילד
אבי דוביצקי, זה לא לשון הרע שהכל אמת, לכידה של כפיר רוטשילד
אבי דוביצקי ו חברת הכנסת יפעת קריב בראיון
אבי דוביצקי ו חברת הכנסת יפעת קריב בראיון